Zagorska ruža predstavljena u Ptuju

Već dugo vremena MUZEJI nisu samo ustanove koje pohranjuju prašne predmete iz prošlih vremena koji povremeno bivaju predstavljeni javnosti. Isto tako, ni ŠKOLE  nisu više samo obrazovne ustanove, gdje učenici dobivaju nova znanja od nastavnika. Škole i muzeji intenzivirale su svoju suradnju, a iz godine u godinu traže sinergiju za najbolju moguću pripremu djece za posjet muzejima i galerijama.

Upravo radi što bolje suradnje ŠKOLA I MUZEJA, prošlog je petka i subote, 15. i 16. ožujka 2019. organizirana, treća po redu, međunarodna istoimena konferencija u Ptuju koja je okupila stotinjak sudionika, što muzealaca, što nastavnika i učitelja.

Organizator je bila slovenska agencija EDUCA u suradnji s četiri renomirane institucije iz Slovenije, Hrvatske i Srbije.

Svoja izvrsna iskustva u povezivanju škola i muzeja sudionicima su, na stručnim sekcijama konferencije, iznijele i naše kolegice, muzejske pedagoginje, Petra Šoltić iz Galerije Antuna Augustinčića i Kristina Pavlović iz Dvora Veliki Tabor. Pridružila im se i učiteljica mentorica, Božica Mandić iz OŠ Đure Prejca iz Desinića. Bilo je riječi o posebnim radionicama koje se izvode u navedenim muzejima, o projektu „Zagorska ruža“ koji je iznjedrio istoimenu dječju radijsku emisiju (https://www.youtube.com/watch?v=JOh9kX9xaiM ), te o Pikniku kod Veronikinog Ivana.

Među suvremenim pedagoškim izazovima u teoriji i praksi svakako je institucionalno partnerstvo - integracija ustanova predškolskog odgoja i obrazovanja, osnovnog obrazovanja, gimnazije i strukovnog i srednjoškolskog obrazovanja, te obrazovanje odraslih s kulturnim i drugim institucijama, gdje je moguće doći u dodir s kulturnom baštinom.

Svrha takve integracije je kvalitetnije obrazovanje i osposobljavanje. Među tim institucijama poseban naglasak stavljen je na muzeje (u najširem smislu riječi). Zahvaljujući slovenskim muzejima, učitelji su već dobro poznati po mogućnostima koje muzej nudi za postizanje ciljeva kurikuluma. Također, rekord u Bijeloj knjizi o obrazovanju u Republici Sloveniji da je jedan od općih ciljeva obrazovanja "osigurati suradnju između obrazovnih institucija i šireg okruženja" i učestalo spominjanje muzeja i kulturne baštine u nastavnim programima (u kontekstu ciljeva, sadržaja ili sadržaja) didaktičke preporuke ili strategije poučavanja) na svim razinama obrazovanja, uputiti učitelje na česte posjete muzejima. Ipak, komplementarna nastavna statistika pokazuje da takva suradnja još nije dovoljno iskorištena.